Oefen en ontwikkel onmisbare vaardigheden voor zakelijk inkopen
Een unieke training ontwikkeld aan de Universiteit Twente
Leer welke inkoop optimalisatie strategieen werken en waarom
Ontdek hoe je leveranciers
langdurig aan je bindt
Ontdek hoe leveranciersloyaliteit leidt
tot voorsprong in innovatie management
Serious game
SuPlay is een wetenschappelijk gefundeerde inkoopstraining voor professionele inkopers in het format van een serious game. Aan de hand van verschillende inkoopstrategieën gecombineerd met projectdoelen en directe concurrentie van andere deelnemers ontstaat een dynamisch en realistisch spel waarbij inkopers structurele wijze worden uitgedaagd en getraind. Naast de hard skills worden ook de Soft skills van de professionele inkopers doorontwikkeld
Kostenoptimalisatie strategieën
Leveranciers tevredenheid
Innovatie management
Hard skills
Risicoherkenning en daarop leren acteren
Infomartie analyse: Onderscheiden van belangrijke en onbelangrijke bronnen
Het ontwikkelen van gezamelijk ondernemerschap
Maximaliseren van leveranciers tevredenheid & loyaliteit
Inzichten in het concurrentie spel onder inkopers
soft skills
Een uniek zakelijke inkoop training ontwikkeld aan de Universiteit Twente waarbij inkopers onmisbare expertise oefenen en ontwikkelen.
Hoe werkt het?
Het spel is gesitueerd in brouwerij en begint voor de deelnemers als Junior Buyer Verpakkingsmateriaal. Onder professionele begeleiding ontwikkelen de deelnemers zich in 5 rondes tot CPO waarbij iedere ronde zorgvuldig is ontwikkeld. Met nieuwe workouts, in-game applicaties en een feedbackronde groeien de deelnemers uit tot een eindbeslisser met uitgebreide bevoegdheden. Met de combinatie van verschillende inkoop strategieën en echte concurrentie tussen de verschillende deelnemers ontstaat een dynamisch en realistisch speelveld waarbij leiderschap, teamwork en besluitvorming onontbeerlijk zijn.
Reflecting
Learning
Applying
Learning loop
topics MODULE
Kostenbesparing module:
Training en praktijk van de Lever analyse methode. Empirisch geteste inkoopstrategie
Leveranciers tevredenheid module:
Een goede relatie met leveranciers schept betere prijzen en de leverancier is meer ontvankelijk om mee te werken aan innovatie. In deze module leert men om leverancier tevredenheid te verbeteren zonder extra kosten.
Innovatie module:
Een opdracht waarbij inkopers in toenemende mate het innovatiepotentieel te ontwikkelen en benutten van hun leveranciers. In deze module wordt getraind hoe dat werkt.
Programma
dag 2
09:00
Training van het hefboomeffect van inkoop
10:30
Speelronde 3: Het hefboomeffect
13:00
Training van innovatie en risicomanagement
15:15
Analyse van het spel en prijsuitreiking
12:00
Lunch
13:45
Speelronde 4: Innovatie & risicomanagement
16:00
Eind van de workshop
dag 1
10:00
Welkom en introductie
10:30
Introductie van het spel
13:00
Lunchpauze
15:00
Speelronde 2:Het toepassen van preferred customer logic
11:00
Speelronde 1: Strategieontwikkeling en het eerste jaar
14:00
Het trainen van leveranciers tevredenheid
17:00
Analyse van het spel
19:00
Debriefing met gezamenlijk diner
De training kan in het Duits, Nederlands, Engels en Portugees worden beoefend.
the trainerS
Prof. Dr. Holger Schiele
Founder en Managing Partner
Frederik Vos,
Co-Founder
Jan-Henner Theissen,
Certified Trainer
Prof. Dr. Holger Schiele is voorzitter van Technology Management - Innovation in Purchasing, Production and Logistics aan de Universiteit Twente. Hij is een van de meest gepubliceerde hoogleraren op het gebied van inkoop en supply management ter wereld. Voordat hij de academische wereld betrok, werkte hij 10 jaar in de industrie bij Preussag AG en als consultant voor PricewaterhouseCoopers en h&z.
Frederik G. S. Vos is onderzoeker op het gebied van supply management aan de Universiteit Twente. Zijn expertisegebieden omvatten preferentiële toewijzing van middelen aan leveranciers, global sourcing en Industry 4.0. Naast onderzoek en onderwijs, werkt hij mee aan verschillende projecten met internationale bedrijven uit de automobiel-, chemische, constructie-, metaalverwerkende, onderwijs- en landbouwindustrie in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Amerika. Hij is het hoofd van het ontwikkelingsteam van SuPlay.
Jan-Henner Theissen is een ervaren inkoop- en transformationele leider met een brede ervaring in de auto-industrie, landbouwmachines en olie- en gasindustrie. Hij verwierf bijna 20 jaar strategische en tactische inkoop- en toeleveringsketen alsook internationale en interculturele ervaring. Jan heeft gewerkt en gewoond in Duitsland en de VS en heeft gewerkt met de toonaangevende leveranciers teams in heel Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Afrika.